کامرون شمار نیروهای نظامی برای مبارزه با بوکوحرام را افزایش داد

تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ | عنوان: كامرون


کامرون پس از 3 برابر کردن نظامیان، 2 هزار و 450 نفر را برای پیوستن به این نیروی منطقه ای، اعزام می کند.

به گزارش ایرنا، به نقل از آسوشیتدپرس از یائونده در کامرون، «پل بیا» رییس جمهروی این کشور پیشتر وعده اعزام 750 نظامی را برای پیوستن به نیروی ضد بوکوحرام داده بود که مرکز آن در نجامنا پایتخت چاد قرار دارد.

عملیات تروریستی از جمله حملات انتحاری گروه بوکوحرام که پایگاه اصلی آن در نیجریه قرار دارد از سال گذشته به این سو در شمال کامرون اوج گرفته و این گروه اقدام به عضوگیری در کامرون نیز کرده است.

مقام های بلندپایه نیجریه، چاد، نیجر و بنین به همراه کامرون در نشست فوریه در این کشور برای تشکیل و اعزام نیروهایی به استعداد 8 هزار و 700 تن برای مبارزه با بوکوحرام موافقت کردند که در سال جاری میلادی وابستگی خود را به گروه تروریستی داعش اعلان کرد.

رییس جمهوری کامرون افزود: افزایش شمار نظامیان اعزامی برای مبارزه با بوکوحرام در پی توصیه های اجلاس ماه ژوئن سران کشورهای منطقه صورت می گیرد.

از آغاز خشونت های گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه، تاکنون بیش از 2 میلیون نفر خانه و کاشانه خود را رها کرده و آواره شده و به کشورهای همسایه پناه برده اند.

با وجود تاکید روسای جمهوری کشورهای آفریقایی و اتحادیه آفریقا بر لزوم مهار گروه تروریستی بوکوحرام، این گروه همچنان به حملات خود در کشور آفریقایی نیجریه ادامه می دهد و در روزهای اخیر برای چندمین بار به حملاتی در کشور چاد در همسایگی نیجریه مبادرت کرده و بر شدت حملاتش در دیگر کشورهای همسایه نیجریه، افزوده است.

محمد بوحاری رییس جمهوری نیجریه نیز روز پنجشنبه در مراسم انتصاب فرماندهان ارشد ارتشدر ابوجا پایتخت ، به آنها دستور داد، در عرض سه ماه ، کشور را از شر تروریست های بوکوحرام رها کنند.

بوحاری از زمان به دست گرفتن قدرت در 29 ماه مه (هشتم خرداد ماه)، به سرعت سرگرم جایگزین کردن فرماندهان ارشد ارتش، نیروی هوایی و نیروی دریایی و نیز وزیر دفاع شده است.

از آن زمان تروریست های بوکو حرام هم عملیات خود را گسترش داده اند و موجی از حمله ها، بمب گذاری ها و عملیات انتحاری را آغاز کرده اند که تنها در خود نیجریه دست کم 900 نفر از مردم را به کام مرگ فرستاده است.

فعالیت های تروریستی این گروه افراطی از سال 2009 میلادی موجب مرگ حدود پانزده هزار نفر شده است که بیشتر این افراد در یک سال گذشته جان خود را از دست داده اند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=100012